اکسسوری آشپزخانه

فروشگاه شهریار

تقریباً همه ی ظروف و لوازم آشپزی در یک آشپزخانه داخل کابینت ها نگه داری می شود. از این جهت طراحی کابینت و نحوه چینش وسایل داخل آن اهمیت خاصی دارد. بخصوص در آشپزخانه های امروزی که به دلیل آپارتمان نشینی فضای کمتری در اختیار کدبانوی خانه قرار می دهد، کابینت باید طوری طراحی شود که بتوان از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.تقریباً همه ی ظروف و لوازم آشپزی در یک آشپزخانه داخل کابینت ها نگه داری می شود. از این جهت طراحی کابینت و نحوه چینش وسایل داخل آن اهمیت خاصی دارد. بخصوص در آشپزخانه های امروزی که به دلیل آپارتمان نشینی فضای کمتری در اختیار کدبانوی خانه قرار می دهد، کابینت باید طوری طراحی شود که بتوان از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. در صورتی که کابینت فضای کافی برای نگهداری لوازم نداشته باشد ممکن است ظروف و سایر وسایل روی اوپن و ... قرار گیرند که این مسئله نظم و زیبایی را از آشپزخانه می گیرد و باعث آشفتگی فضای آشپزخانه می شود. 

یونیت چیست؟

فاصله پشت تا پشت هر واحد کابینت (بدنه ی کابینت) را یونیت می گویند اما در واقع فاصله مفید قابل استفاده از یونیت برای تجهیرات، اندازه ی داخلی بدنه ی کابینت می باشد. اکسسوری ها با توجه به یونیت کابینت انتخاب می شوند. به طور مثال حداکثر اندازه ی اکسسوری مناسب برای یونیت ۵۰ حدود ۴۶/۸ سانتی متر است. چون باید ضخامت دیواره های کابینت را هم در نظر گرفت.

فروشگاه شهریار

فروشگاه شهریار

مجیک کرنر

بعضی از کابینت ها عمق زیادی دارند و دسترسی به آنها سخت می باشد. قسمت انتهایی این کابینت ها همیشه آشفته و بهم ریخته است. مجیک کرنر بهترین گزینه برای استفاده از فضای دور از دسترس کابینت هایی می باشد که در گوشه آشپزخانه قرار دارند. اکثر افراد گمان می کنند فضای گوشه همواره بدون استفاده خواهد ماند اما با این راهکار می توان از این مکان به بهترین شکل برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. در آشپزخانه های کوچک, فضا برای قرار دادن وسایل یا مواد خشک غذایی بسیار محدود است, اما با بهینه سازی فضای کابینت می توان همه چیز را مرتب قرار داد و از آشفتگی و بهم ریختگی آشپزخانه جلوگیری کرد. از اکسسوری های کشویی برای مرتب کردن فضای داخل کشو استفاده می شود. به تصویر زیر نگاه کنید. با طبقه بندی فضای کشو و تفکیک آن می توان قاشق، چنگال، چاقو و سایر ابزارهای کاربردی را مرتب چید.

اکسسوری های مربوط به فضای کابینت ها(آویزها):

اکسسوری های مربوط به فضای کابینت ها معمولا به شکل آویز ظاهر می شوند. به همین جهت به تجهیزات هوایی نیز معروف هستند. این دسته از اکسسوری ها به یک میله (بین ۱ تا ۳ متر) که در فضای بین کابینت های دیواری و زمینی روی دیوار نصب شده است، آویزان می شوند. البته به خود کابینت های دیواری نیز در برخی موارد متصل می شوند. انواع آبچکان و آویز در این دسته قرار می گیرند. آبچکان و آویزها از جنس استیل یا فلزات دیگر ساخته می شوند که نوع استیل آن به دلیل ضد زنگ بودن گران قیمت تر است. آبچکان ها می توانند رومیزی یا آویز باشند. آبچکان های آویز در این دسته از اکسسوری ها قرار می گیرند. برای هر مدل کابینت (MDF، فلزی و ...) آبچکان ویژه آن ساخته می شود. آویز ها بسیار متنوع هستند. آویزها برای نظم دهی به لیوان ها (جالیوانی)، قاشق چنگال ها(جا قاشقی)، ادویه جات (جا ادویه ای)، اسکاچ (جا اسکاجی) و ... بسیار کاربرد دارند.

فروشگاه شهریار